top of page
Search
  • ellasimha

קצת על איתור צרכים

"הו כמה שרציתי כלב! (רק כלב ביקשתי כל הזמן) בכל ערב התפללתי לכלב, ואבא הביא לי חתול קטן." (יהונתן גפן)

אחת המשימות שלנו בין אם בבית ובין אם בעבודה היא לייצר מענים בהתאם למה שצריכים מאיתנו. רגע...צריכים? מאיפה אני אמורה לדעת מה צריכים ממני? ואם היו שואלים אותי מה אני צריכה הייתי בכלל יודעת לענות? ואם במקום כלב אביא חתול קטן...

עברתי כל מיני תהליכים בנושא איתור הצרכים. קודם כל הייתי בלחץ להיענות לצרכים


של הילדים שלי ושל הנועצים שלי. ממוקדת בהם. זכרתי אפילו לא לשאול רק על ידע ותוצרים אלא ג


ם על המצב הרגשי: גאווה, חששות ועוד. ואז נתקעתי. בלי אויר. שכחתי על הדרך לבדוק מה אני צריכה. והתחלתי לסגל הרגלים שמטעינים גם אותי והצלחתי לחזור ולתת מענה לאחרים. אז למדתי כמה דברים שהייתי צריכה לשים לב אליהם: 1. לשאול שאלות פתוחות ולהקשיב למה שעונים לי. זה פותח עבו


רי כיווני חשיבה נוספים 2. להבדיל בין רוצה וצריך. זה מייצר עבורי סדר עדיפות ומדייק את ההבדל בין המענים השונים. 3. לקבל בהבנה את הפער בין רצוי ומצוי. לדעת להצביע עליו ולצמצם כשאפשר. מוזמנים ליצור קשר ולאתר אצלכם מה אתם צריכים או רוצים. ואיך לייצר איתור צרכים בארגון שלכם


bottom of page